Va nöjd med dig själv!



" Vad fin du är idag" säger en tjej i din klass, du svarar ynkligt " ehm, nej hehe".
Du står framför spegeln och kollar på dig själv ibland tänker du "Kommer han verkligen, eller kommer dem verkligen uppskatta mig om jag har denna tröjan på mig?". "usch, jag vill inte bada med klassen i bikini, man ser mina valkar & finnar på ryggen" ... Typikst tänkade hos personer som inte är nöjda med sig själva, som inte har en bra självkänsla helt enkelt. Men varför inte, varför kan inte känna "gud bad jag är fin idag". säga tack när någon säger att man är fin, eller något annat snällt sagt? Varför stöter man bort komplimanger? Jo, för dem skämms för den dem är! Våga säga "tack, du har så jävla rätt" Våga stå för vem du är!

Människan är en underbar varelse som vi alla ska utnyttja finns ingen som e finare eller fulare, för alla är lika mycket värda & det är värdet som gör en vacker!

För att man har en finne, där eller där spelar ingen roll, för att man har kort hår är an inte ful, för att man har XL i tröjor är man inte ful, för att man inte har mycket vänner är man ful, eller dålig! Alla har ändå samma värde! Det finns en sak vi människor glömmer ibland och det är faktiskt att ge komplimange ofta, träffar du en männiksa utan att leende, ge henne ditt brukar jag säga? Det skadar inte att le mot en främling, det skadar inte att hälsa när man går förbi en främlig och det skadar inte att sätta sig brevid någon på bussen/tunnelbanan eller tåget fast det finns plats? Våga ta ditt utrymme och våga kasta dig in i andras världar med en possitiv inriktning.

Men som jag sa tidigare, men tänker mycket på det negativa hos sig själv. Men änk istället på det positiva. Istället för att tänka, " usch vad min rumpa hänger" tänk på vilket vackert hår du har, ellerhur fint leende du har, eller hur fina ögon eller cokså bara på hur fin personlighet du har!

Trivas med sig själv, är det viktigaste!
Handlar inte om att du ska ha självförtroende, utan en bra självkänsla!
VÅGA TYCKA OM DIG SJÄLV! ♥



& var nöjd med dig själv! ♥


Kommentarer
Putte

fan vad bra skrivet asså :) alltid tänka positivt! :D

2010-10-13 @ 00:13:13
Victor

Lätt för dig att säga som är så nära perfekt man kan bli! Nej men verkligen bra skrivet! :)

2010-10-13 @ 00:27:02
Mikaela

Väldigt bra skrivet, men det förstörs lite med din modellbild där i slutet haha.

2010-10-13 @ 11:26:15 | http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback